Všetko, čo máme radi.

Krása zachráni svet

Krása zachráni svet
21.03.2017

V dňoch 24.-26. marca sa v bratislavskej Starej tržnici bude konať jedná skvelá akcia, kid. detský shopup. A s našim Mercadom si tu spravíme trojdňový pop-up aj my. V Mercado kaviarni budete môcť ochutnať polievku, hummus, wrapy, ale aj hovädzí burger. Všetky mlsné jazýčky potešia palacinky či naše skvelé tapiokové pudingy, ktoré iste poznáte aj z našej reštaurácie. Samozrejme nebude chýbať dobrá kávička a naše domáce limonády a dopriať si budete môcť aj pohárik dobrého slovenského vína.

 

Kid. je prvý veľký predajný event dizajnových značiek pre deti. Za jeho vznikom stojí Marika Beňadik Majorová (idea maker a mama Mie), Milada Halová (brand director a mama Huga, Leona a Mily), Katarína Hulíková (spolumajiteľka evetnovej agentúry a mama Kláry, Hany a Dorotky), Katarína Morávková (majiteľka eco-friendy online shopov a mama Sveťa) a Katarína Roháľová (event planner/consultant a mama Žofie, Dorotky a Alžbetky). Pre náš blog sme týchto päť úspešných akčných žien plných energie, vyspovedali.

 

 

Čo vás priviedlo na myšlienku zorganizovať tento event? Ako ste sa vy všetky dali dokopy?

Veľmi aktuálne sme všetky v rovnakom čase mamy malých detí. A aj mimo tohto projektu sme mali k podpore dizajnu a umenia veľmi blízko. Táto premenná bolo na začiatku nášho spoločného príbehu. Zároveň máme všetky buď vlastné firmy alebo sme manažovali umelecké projekty. Bolo otázkou času, kedy sa „zasnené rozhovory nad kávou“ pretavia do reality. Zamýšľali sme sa nad rovnakou myšlienkou na dvoch koncoch Bratislavy, aby sme sa náhodne prepojili a nakoniec spojili. A to spojenie, či už profesionálnymi skúsenosťami alebo len tak čisto žensky, je veľmi silné.

 

Hlavným headlinom akcie je veta: „Krása zachráni svet.“ Čo sa pre vás skrýva pod týmto pojmom?

Katka H:  Naša hlavná motivácia. Veríme, že veci, ktoré máme nevyhnutne denne na očiach a v rukách, nám ovplyvňujú životný pocit. Prirodzene si väčšina z nás vyberá účelné kvalitné veci, tak prečo by nám do života nemali priniesť aj estetickú kvalitu? Naše deti od malička vyrastajú obklopené množstvom vecí, aj tie formujú ich životný priestor, vkus, kultivujú ich osobnosť. Myslíme si, že estetický rozmer prostredia formuje aj vnútro človeka. Svet bude lepší, čím viac ľudí bude vnímať krásu. A z detí vnímavých voči estetike svojho prostredia môžu vyrásť empatickí ľudia. Tento náš projekt má aj širší, než materiálny rozmer, a obsahuje aj viac interaktívneho a umeleckého programu.

Katka R: Keď je človek obklopený krásou, a to akoukoľvek, život je hneď pozitívnejší. Jednoducho stačí, napríklad, keď zasvieti slnko a je „krásne“ počasie, a hneď sa človek cíti príjemnejšie. V mojom živote má krása veľký význam aj cez moje 3 dcéry, ktorých krásne tváre mi v podstate „zachraňujú“ život takmer každý deň.

 

 

Ako to vyzerá u vás doma? Máte domácnosti plné krásnych slovenských vecí?

Milada: Máme. Ale nielen slovenských.  Je to kombinácia inšpirácií z ciest, starých zdedených rodinných pokladov, vecí z môjho života „za slobodna“, ale aj nových rodinných prírastkov. Máme relatívne veľa slovenského módneho dizajnu, krásnych kníh pre deti, porcelánu a skla. Umenia a obrazov nemáme toľko, koľko by som chcela. Ale to plánujem v najbližších rokoch napraviť.

Marika: U nás je to kombinácia praktického, jednoduchého základu a doplnkov, pri ktorých riešim odkiaľ sú a aké sú. A tak máme diela od mladých slovenských umelcov, oblečenie, doplnky, dekor, ale aj potraviny z Miletičky.

Katka M: U nás je to taký mix. Veľmi radi podporujeme domácu tvorbu, a vždy sa veľmi tešíme z veci, o ktorej vieme ako vznikla, kto ju vyrobil. Zároveň však radi cestujeme, a vždy si naspäť niečo prinesieme. Uprednostňujeme značky, ktoré rešpektujú prírodu. Na Slovensku ich zatiaľ až tak veľa nie je, ale neustále sa to zlepšuje, a to som nesmierne rada. Sveťo má poväčšine všetky veci z našich eko obchodov pre deti, ktoré vlastne vznikli práve kvôli nemu.

 

 

Prečo je podľa vás dôležité podporovať domácich umelcov a výrobcov?

Katka R: Verím, že nám vedia ponúknuť kvalitu, kreativitu a originalitu. Je veľa šikovných producentov, ktorých podporovanie zvýši hodnotu celej našej krajiny, nás všetkých. V poslednej dobe si možno všimnúť nárast záujmu o domáce produkty. Dúfam, že tento trend vydrží a slovenské značky budú môcť rásť a rozvíjať sa tým správnym smerom.

Milada: Lebo vytvárajú niečo výnimočné  a obohacujú naše svety. Lebo verím, že len kultivovaná a umením podnecovaná spoločnosť je priestor, v ktorom chcem vychovávať svoje deti. A oni svojou tvorbou vytvárajú spoločnosť, ktorej chcem byť so svojou rodinou hodnotnou súčasťou.

Marika: Lebo obohacujú komunitu, v ktorej fungujú, reflektujú čo sa v nej deje, a ovplyvňujú ju. Sú súčasťou miesta, v ktorom žijeme, a to by bolo bez nich chudobnejšie.

 

Ambasádorkami prvého ročníku sú známe a úspešné Slovenky, mamičky Ivica Jusková, Tamara Šimončíková Heribanová a Kristína Farkašová. Prečo ste na spoluprácu oslovili práve ich?

Sú inšpiratívne pre nás a pre ženy, pre ktoré kid. pripravujeme. Všetky tri sú mamy a majú blízko k dizajnu. Napadli nám veľmi prirodzene, dlho sme nad nimi nerozmýšľali, je pre nás veľkou cťou, že  našu myšlienku podporili, a pomáhajú nám ju zviditeľniť. V rámci troch dní sú všetky aj zapojené do programu a diania, budete ich môcť v tržnici stretnúť osobne.

 

 

Samé ste všetky mamy, niektoré aj viacnásobné. Nakoľko je pre vás zdravá strava dôležitá? Varíte doma deťom každý deň?

Katka H: Strava nás formuje ešte viac, než prostredie, to je to najzakladanejšie, čo deťom do života môžeme dať. Podstatné je vytvoriť návyk a nejaký základný štandard, ktorý si dieťa odnesie z prvých rokov života do dospelosti. Kvalitné domáce jedlo pre deti, ale aj pre môjho manžela neodsúvam bokom ani teraz, keď príprava kid.-u vrcholí a zamestnáva ma vo dne v noci. Varím i tak každý deň. Ale veľmi rada doprajem rodine, aj sebe, raz za čas aj výpadok domácej kuchyne v overenej dobrej reštaurácii. :)  

Milada: Sme športová rodina, ktorá aktívne žije, a zdravo jesť je pre nás veľmi prirodzené. Všetky generácie žien v mojej rodine varili pre svojich veľa a s láskou. Ja som sa to od nich naučila. Varím každý deň, okrem toho, varenie považujeme u nás za celorodinnú vec. Každý večer sa stretávame za stolom, deti majú tento rituál radi. Mám pocit, že je to ten okamih dňa, kedy sa všetci uvoľníme, spoločne sa rozprávame a jeme. Budem tento rituál podporovať, pokiaľ budem vládať.

Katka M: Variť sa snažíme každý deň. Je pre nás dôležité vedieť, čo vlastne jeme, preto častokrát dáme prednosť obedu doma. Vyberáme si kvalitné suroviny, a najmä u malého uprednostňujeme zdravšie alternatívy. Myslím, že sa nám to vyplatilo, jeho najobľúbenejšie jedlá sú varené brokolica, avokádo, kozí syr. Ale mäso tiež nikdy neodmietne.

Komentáre