Všetko, čo máme radi.

So skvelou Deniskou Filagovou nielen o našom Crustine

So skvelou Deniskou Filagovou nielen o našom Crustine
24.07.2019

Je si deväť hodín ráno. Vojdeme dovnútra útulnej prevádzky v rohu námestia Bratislava Business Center na Plynárenskej.

 

Okamžite nás omámi vôňa čerstvého pečiva a ľutujeme, že sme jedli už doma. Pri stolíku, kam by sme si inak okamžite objednali druhé raňajky, sedí Denisa Filagová – manažérka celej výroby, remeselnej pekárne a cukrárne Crustino a dvoch prevádzok Presto.

 

Na úvod nám prezradí, že v gastre sa pohybuje už naozaj dlho. Hoci vyštudovala kozmetiku, začala pracovať v zahraničí ako čašníčka. Po ôsmich rokoch sa vrátila na Slovensko a svoju prax uplatnila na rovnakej pozícii v Primi Michalská.

„Osud to tak asi chcel,“ vysvetľuje Denisa svoje pocity z návratu domov. V Primi totiž práve v tom čase hľadali človeka na trvalý pracovný pomer, čo v tej dobe nebolo úplne bežné.

 

 

Do dvoch rokov vystriedala pozíciu čašníčky, vedúcej zmeny a floor managerky. Keď sa založila Medusa Academy, mohli sa ľudia z našich prevádzok prostredníctvom Talent Managmentu začať vzdelávať a mieriť na vyššie pozície. Deniska sa chopila príležitosti a stala sa Event Managerkou, ktorou bola nasledujúcich päť rokov.

 

„Prácu eventovej manažérky som brala ako osobný rozvoj a sebarealizáciu. Zorganizovala som nespočet rôznych udalostí, nabrala skúsenosti. Bol to môj splnený sen,“ priznáva.

 

Po piatich rokoch však podľa Denisiných slov nastal čas na zmenu. Cítila, že okolo seba potrebuje väčší kolektív ľudí a najmä takých, ktorým môže odovzdať svoje cenné skúsenosti. Preto sa odhodlala prijať výzvu a začať riadiť rôznorodý ekosystém Crustina.

„Vďaka skúsenostiam v Meduse mám ľuďom naozaj čo dať, viesť ich niekam ďalej. A v tejto pozícii je mojim jediným cieľom ich ďalší úspech.

Pýtame sa, ako vníma koncept Crustina -na jednej strane remeselnej pekárne a cukrárne pre zákazníkov, na strane druhej však aj centrálnu výrobu Medusy - a  jeho prínos pre zákazníkov. Zisťujeme, že cieľom internej výroby je hlavne zabezpečiť najvyššiu kvalitu základných, ale veľmi dôležitých produktov – pečiva, cestovín a zákuskov.

 

Dodávatelia musia tlačiť na objemy, ale luxus domácej pekárne, cukrárne či cestovinárne je práve v slobode, ktorú nám ponúka. Nemusíme robiť kompromis v kvalite. Denisa nás ubezpečuje, že aj také jednoduché potraviny sa dajú robiť inak, poctivejšie. Preto prirovnáva prácu svojich zamestnancov skôr k remeslu než k zamestnaniu.

 

„Pracujeme s kvalitnými surovinami, nepridávame nijaké éčka. Vraciame sa do dávnych čias, kedy sa veci robili poctivo, remeselne. Napríklad v pekárni máme všetko čisto ručnú prácu,“ vysvetľuje nám.

 

 

Zárukou tejto kvality je aj výber elitného tímu. Martin Marek, šéfpekár, Katarína Podhorová, šéfcukrárka v spolupráci  s Veronikou Bušovou, ktorá riadi divíziu cukrární a Tomáš Falb, šéfkuchár pre catering, sú vraj tí správni ľudia na správnom mieste. Pod nimi robia samí kvalitní pekári, cukrári a cestovinári.

 

Pýtame sa, aká veľká je vôbec taká výroba. Deniska sa pousmeje a číslami nám vyrazí dych: „Počas sezóny vieme napríklad iba pre sieť Klubovní vyrábať zhruba 1 000 burgrových žemlí, 1 000 rožkov na hot dogy a desiatky chlebov týždenne.“

 

Na druhú stranu, keď si predstavíme, že Centrálna Klubovňa usadí 600 ľudí, tieto objemy sa zdajú celkom reálne. Podobne sú na tom aj cestoviny pre Kubu, La Pala a Primi, spolu v stovkách kíl týždenne.

 

Zaujíma nás, aké vlastnosti musí mať manažér, ktorý riadi tento kolos. A vyzerá to tak, že otázka triafa na citlivé miesto. Denisa  sa vraj nerada hodnotí, no potom dodáva, že v zásade sa usiluje o tri veci – delegovanie práce, priateľský prístup a dokonalú znalosť prevádzky.

 

Vie, že svojim ľuďom môže veriť, preto im spravodlivo rozdeľuje úlohy. A hoci je to so 60 zamestnancami náročné, chce si s každým udržiavať priateľský vzťah. Aj preto sa jej podarilo za krátkych šesť týždňov na tejto pozícii zorganizovať celoplošný teambuilding, čo sa niektorým manažérom nepodarí ani za dva roky.

 

„Chcela som mojim ľuďom ukázať, že som ten človek, ktorý tu je pre nich. Ktorý im vie v práci pomôcť robiť ju čo najlepšie a na koho sa môžu obrátiť.

 

Aby naplnila aj tretiu zásadu, svoju manažérsku pozíciu v Crustine odštartovala Denisa prácou za pultom na pozícii radovej predavačky.

 

 „Aj dodnes občas dievčatá zastúpim, ak je to treba. Beriem to ako duševný relax, taký návrat k začiatkom. Po tom všetkom, čím som si prešla, si viem tú bežnú prácu naozaj vážiť a dokonca užívať,“ vysvetľuje Denisa a my sa nestačíme čudovať.

 

 

Napokon sa aspoň spýtame, či má pri takejto práci vôbec voľný čas. S úsmevom odpovedá, že rada chodí do posilňovne, alebo relaxuje s priateľmi či rodinou a v lete sa rada okúpe v jazere.

 

„Ja si veľmi potrpím na rozdeľovanie pracovnej doby a súkromia. Teraz je to síce náročné, ale viem, kde končí práca a kde začína súkromie,“ zhrnula Denisa na záver nášho rozhovoru.

 

Lúčime sa s nákupom čerstvého pečiva a koláčika na cestu. A ak nepatríte medzi stálych zákazníkov tejto príjemnej prevádzky, určite vám odporúčame ju navštíviť. Nájdete ju otvorenú každý pracovný deň od 07:30 do 17:00 na Plynárenskej 7/B v budove BBC 5.

 

Komentáre